We should learn to recognize our strengths. It is
important to identify them before making a career choice.
Strengths can also be seen as intelligences. Howard
Gardner of Harvard University has identified seven distinct intelligences. Students
learn, remember, perform, and understand in different ways. By determining
their preferred learning style, a broader range of learning methods can be
introduced to enhance productive learning. (Gardner, H. 1991)
The following test will give you some support to
assess your intelligences – your strengths and learning styles. However, please
be careful when interpreting the test results as decisive conclusions cannot be
based on one test only.
ការសិក្សា
IV/ ជំនាញ និងភាពខ្លាំង II
ភាពខ្លាំងទាក់ទងនឹងរបៀបនៃការសិក្សា
និងវិធីសាស្រ្តនៃការសិក្សា
យើងគួរតែរៀនទទួលស្គាល់ពីភាពខ្លាំងរបស់យើង។
ជារឿងសំខាន់ណាស់ក្នុងការសែ្វងយល់នូវភាពខ្លាំងមុននឹងធ្វើការជ្រើសយកអាជីពណាមួយ។
ភាពខ្លាំងអាចចាត់ទុកថាជាបញ្ញាផងដែរ។
ហាវើដ ហ្កាដនើ ប្រចាំសកលវីទ្យាល័យហាវើដ បានរកឃើញបញ្ញាចំនួនប្រាំពីរខុសៗគ្នា។
សិស្សសិក្សា ចងចាំ សម្តែង និងយល់ដោយមធ្យោយផ្សេងៗគ្នា។
តាមរយៈការកំណត់នូវរបៀបនៃការសិក្សាដែលគេពេញចិត្ត
វិធីសាស្រ្តនៃការសិក្សាជាច្រើនអាចត្រូវបានយកមកបង្ហាញ
ដើម្បីពង្រឹងការសិក្សាប្រកបដោយលទ្ឋផលល្អ។ (Gardner, H. 1991)
តេស្តខាងក្រោមនឹងផ្តល់ការគាំទ្រមួយចំនួដល់អ្នកក្នុងការវាយតម្លៃលើបញ្ញារបស់អ្នក__ ភាពខ្លាំង និងរបៀបនៃការសិក្សា។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ
សូមមានការប្រុងប្រយ័ត្ននៅពេលធ្វើការបកស្រាយលទ្ឋផលនៃតេស្ត
ពីព្រោះការសនិ្នដ្ឋានប្រកបដោយការសំរេចចិត្តមិនអាចផ្អែកលើតេស្តតែមួយបានទេ។
Multiple
Intelligences Test (based on Howard Gardner’s MI model, 1991)
តេស្ត ពហុបញ្ញា (តាមម៉ូដែល MI របស់ហាវើដ
ហា្កដនើ 1991)
1)
Test your profile of intelligence. Score the statements (mark the score
in white-out boxes):
១.
ធ្វើតេស្តនូវទម្រង់នៃបញ្ញារបស់អ្នក។ ចូរដាក់ពិន្ទុលើប្រយោគខាងក្រោម (ដាក់ពិន្ទុនៅក្នុងប្រអប់ពណ៌ស)
1 = Mostly disagree 2 = Slightly disagree 3 = Slightly agree 4 = Mostly agree
1 = Mostly disagree 2 = Slightly disagree 3 = Slightly agree 4 = Mostly agree
Statement
ប្រយោគ
|
Score ពិន្ទុ
|
||||||
I can play a musical instrument
ខ្ញុំចេះលេងភ្លេង
|
|||||||
I often have a song or piece of music in my head
ជាញឹកញាប់ខ្ញុំមានចំរៀង ឬតូរតន្ត្រីនៅក្នុងចិត្ត
|
|||||||
I find it easy to make up stories
ខ្ញុំយល់ថាការសរសេររឿងមានភាពងាយស្រួល
|
|||||||
I’ve always been physically well coordinated
(run, jump, balance...)
ខ្ញុំតែងតែមានទំនាក់ទំនងផ្នែករាងកាយល្អ (រត់ លោត
តុល្យភាព...)
|
|||||||
Music is very important to me
តូរតន្រ្តីមានសារៈសំខាន់សំរាប់ខ្ញុំ
|
|||||||
I am a good liar (if I want to be)
ខ្ញុំពូកែកុហក (បើសិនជាខ្ញុំចង់)
|
|||||||
I play a sport or dance
ខ្ញុំលេងកីឡា ឬរាំ
|
|||||||
I am a very social person and like being with
other people
ខ្ញុំជាមនុស្សរួសរាយ និងចូលចិត្តនៅកែ្បរមនុស្ស
|
|||||||
I find graphs, charts and diagrams easy to
understand
ខ្ញុំងាយយល់ក្រាហ្វ តារាង និងឌីយ៉ាក្រាម
|
|||||||
I find it easy to remember quotes, phrases, poems
or song lyrics
ខ្ញុំងាយចងចាំ សម្រង់ ឃ្លា កំណាព្យ ឬពាក្យពេចន៍នៃចំរៀង
|
|||||||
I can always recognize places that I have been
before
ខ្ញុំតែងតែអាចចាំបាននូវកនែ្លងដែលខ្ញុំធ្លាប់ទៅដល់
|
|||||||
When I am concentrating I tend to doodle
នៅពេលខ្ញុំផ្ចង់អារម្មណ៍ ខ្ញុំទំនោរជាគូររូប
|
|||||||
Subtotal 1
ពិន្ទុសរុបទី ១
|
|||||||
I find mental arithmetic easy (sums in my head)
ខ្ញុំពូកែគិតលេខ (គណនា នៅក្នុងខួរក្បាល)
|
|||||||
At school one of my favorite subjects is / was Khmer
នៅសាលារៀន មុខវិជ្ជាដែលខ្ញុំពេញចិត្តគឺភាសាខ្មែរ
|
|||||||
I think through a problem carefully, considering
all the consequences
ខ្ញុំគិតពីបញ្ហាដោយមានការប្រុងប្រយ័ត្ន
និងសម្លឹងឃើញពីលទ្ឋផលរបស់វា
|
|||||||
I love adrenaline sports and scary rides
ខ្ញុំចូលចិត្តកីឡាដែលជួយបំបាត់ភាពតានតឹង និងការជិះគួរឲ្យរន្ធត់
|
|||||||
I enjoy individual sports best
ខ្ញុំចូលចិត្តកីឡាបែបបុគ្គលច្រើនជាង
|
|||||||
I find it easy to remember telephone numbers
ខ្ញុំយល់ថាលេខទូរស័ព្ទងាយស្រួលចាំ
|
|||||||
I set myself goals and plans for the future
ខ្ញុំបានរៀបចំគោលដៅ និងផែនការសំរាប់អនាគត
|
|||||||
I can tell easily whether someone likes me or
dislikes me
ខ្ញុំអាចប្រាប់យ៉ាងងាយថាមាននរណាចូលចិត្ត
ឬមិនចូលចិត្តខ្ញុំ
|
|||||||
To learn something new, I need to just get on
and try it
ដើម្បីសិក្សាអ្វីដែលថ្មី ខ្ញុំត្រូវការសាកល្បងវាសិន
|
|||||||
I often see clear images when I close my eyes
ជាញឹកញាប់ ខ្ញុំឃើញរូបភាពខ្លួនឯងនៅពេលបិតភ្នែក
|
|||||||
I don’t use my fingers when I count
ខ្ញុំមិនប្រើមា្រមដៃទេនៅពេលខ្ញុំរាប់
|
|||||||
At school I love / loved music lessons
នៅសាលារៀន/កាលខ្ញុំនៅរៀន ខ្ញុំចូលចិត្តមេរៀនតន្រ្តី
|
|||||||
I find ball games easy and enjoyable
ខ្ញុំយល់ថាហ្គេមស្រួលលេង និងសប្បាយ
|
|||||||
My favorite subject at school is / was math
មុខវិជ្ជាដែលខ្ញុំពេញចិត្តនៅសាលាគឺគណិតវិទ្យា
|
|||||||
I always know how I am feeling
ខ្ញុំតែងតែដឹងថាខ្ញុំកំពុងមានអារម្មណ៍យ៉ាងណា
|
|||||||
I keep a diary
ខ្ញុំរក្សាកំណត់ហេតុ
|
|||||||
My favorite subject at school is / was art
មុខវិជ្ខាដែលខ្ញំពេញចិតុ្តគឺសិល្បៈ
|
|||||||
I really enjoy reading
ខ្ញុំចូលចិត្តអាន
|
|||||||
It upsets me to see someone cry and not be able
to help
ខ្ញុំមិនសប្បាយចិត្តពេលឃើញនរណាម្នាក់យំ ហើយមិនអាចជួយបាន
|
|||||||
I prefer team sports
ខ្ញុំចូលចិត្តកីឡាជាក្រុម
|
|||||||
Singing makes me feel happy
ការច្រៀងធ្វើឲ្យខ្ញុំសប្បាយចិត្ត
|
|||||||
I am happy spending time alone
ខ្ញុំសប្បាយចិត្តក្នុងការចំណាយពេលម្នាក់ឯង
|
|||||||
My friends always come to me for emotional
support and advice
មិត្តរបស់ខ្ញុំតែងមករកការគាំទ្រ
និងដំបូន្មានផែ្នកអារម្មណ៍ពីខ្ញុំ
|
|||||||
Subtotal 2
ពិន្ទុសរុបទី២
|
2) Add the total score (Subtotal 1 + Subtotal 2) for each column.
២) ចូរបូកពិន្ទុសរុប (ពិន្ទុសរុបទី ១ + ពិន្ទុសរុបទី២) សំរាប់កូឡោននិមួយៗ។
Intelligence Profile / Learning Style
ទំរង់បញ្ញា/របៀបនៃការសិក្សា
|
Your Totals
ពិន្ទុសរុប
|
||||||
Linguistic
ខាងភាសា
|
|||||||
Logical-Mathematical
ខាងតក្ក- គណិតវិទ្យា
|
|||||||
Musical
ខាងតូរតន្ត្រី
|
|||||||
Bodily-Kinesthetic
ខាងកាយសម្បទា
|
|||||||
Visual-Spatial
ខាងមើល លំហរ
|
|||||||
Interpersonal
ខាងទំនាក់ទំនង
|
|||||||
Intrapersonal
ក្នុងចិត្ត/អារម្មណ៍
|
(www.businessballs.com)
The highest scores indicate your natural strengths and potential – your
natural intelligences!
ពិន្ទុខ្ពស់បង្ហាញពីភាពខ្លាំង និងសក្តានុពលពីកំណើត ពោលគឺបញ្ញាពីកំណើត!
The intelligence profiles / learning styles are as follows:
Linguistic These “Word smart” learners have
highly developed auditory skills. They use words effectively and often think about
things in words rather than pictures. Linguistic people are calm and reasonable,
and they are also good listeners. Sometimes they like to think out loud, and
also probably like doing the crosswords or puzzles.
Linguistic learners are good at describing and
explaining. They enjoy reading, playing word games, writing, and making up stories.
Advisable learning methods and tools could be reading books together, discussions,
debates, computers, games, multimedia, and lecture.
Good match careers: Journalist, librarian, commentator,
administrator, salesperson, counselor, lawyer, poet, copywriter, magazine
editor, media consultant, TV/radio presenter, translator or teacher.
Logical-Mathematical These “Logic smart” or
“Number smart” learners reason deductively, think abstractly, and are able to
see patterns and relationships. This intelligence is most often associated with
scientific and mathematical thinking. They also like to keep all their stuff
neat and tidy, and write lists before doing things one step at a time. They
consider all the consequences before going through with something. They are
good at figuring out how something works and have a good eye for detail.
Logical learners ask lots of questions and are good
puzzle solvers. They can be taught through logic games, investigations and mysteries.
They need to learn and form concepts before they can deal with details.
Good match careers: Accountant, statistician, air
traffic controller, astronaut, researcher, computer programmer, computer game
designer, engineer, police detective, scientist, or banker.
Musical – “Music smarts” love music and they
are also sensitive to sounds in their environment. They like different styles
of music, and choose which to listen depending on their mood. Maybe they even
write their own songs. They also frequently hum, whistle or sing.
The musical learners may study better with music in
the background and remember well by repeating things back to themselves in a
rhythm. They can be taught by turning lessons into lyrics, speaking
rhythmically, and tapping out time. Advisable learning tools include musical
instruments, music, radio, stereo, CD-ROM, and multimedia.
Good match careers: Musician, singer, songwriter, performer,
music teacher, instrument maker, conductor, music critic, composer, DJ, video/film
designer, entertainer, and party-planner.
Bodily-Kinesthetic “Body smart” learners use
their body effectively, like a dancer or a surgeon. These learners benefit from
physical experiences such as touching, feeling, holding, doing, and getting
practical hands-on experiences. They are good at sports, acting or dancing.
They also have very good hand-eye coordination and find it easy to play ball
games or balance well.
Some kinesthetic learners may have a hard time
concentrating at school and may therefore be labelled as hyperactive. Effective
teaching methods may include activities using physical and activity and
curiosity such as learning by doing and role playing.
Good match careers: Mechanic, craftsperson, coach,
professional athlete, sports analyst, acrobat, dancer or choreographer, builder,
hairdresser, lifeguard, masseuse, dentist, surgeon, actor, soldier, fire-fighter,
driver, gardener, or a chef.
Visual-Spatial – These “Picture smart” learners
think in terms of physical space, as do architects and sailors. They are very
aware of their environments. They like to draw, do jigsaw puzzles, read maps, and
tend to daydream. They have a vivid imagination and often remember things by
seeing pictures in their heads or drawing mind maps. They probably prefer to
look at the pictures and diagrams in books before reading them. They are also
good at imagining in 3-D.
The Visual-Spacial learning style involves the use
of visual or observed things. Advisable learning methods and tools include
models, demonstrations, displays, photographs, drawings, 3-D modeling, films, videos,
multimedia, and texts with pictures/charts/graphs.
Good match careers: Graphic designer, web designer,
artist, tour guide, cartographer (map-maker), photographer, film director, interior
designer, painter, fashion designer, beauty consultant, builder, sailor, architect,
surgeon, pilot, landscaper, town-planner or an engineer.
Interpersonal – “People smarts” enjoy
working, learning, helping and being around other people. They have many
friends and empathy for others. Interpersonal intelligence is concerned with
the capacity to understand the intentions, motivations and desires of other
people. They genuinely care about others and people often go to them for
support or advice. They find it easy to get their own way, and are good at
resolving arguments between friends. They also enjoy playing team games and
like to share things. They are good at reading body language.
Interpersonal learners benefit from being able to
see things from others point of view. They learn through interaction. They can
be taught through group activities, seminars, and dialogues. They need time and
attention from the instructor.
Good match careers: Teacher, actor, therapist, psychiatrist,
salesperson, manager, interviewer, politician, police officer, social worker, doctor
or nurse, consultant, counselor, business owner, travel agent, hotel manager, waiter/waitress,
advertising professional, coach or mentor.
Intrapersonal – “Self smarts” are in tune
with their inner feelings; they have wisdom, intuition and motivation, as well
as strong will, confidence and opinions. Intrapersonal people are determined,
independent, and can work well with personal deadlines and goals. They sometimes
shy away from others and find it easier to work alone and quietly. They have a
good idea of their strengths and weaknesses and career choice. They might be
interested in religion, or use art, drama, music or writing a diary to express their
inner feelings.
Intrapersonal learners can be taught through
independent study and introspection. They are the most independent of the
learners. Advisable learning methods and tools include books, creative materials,
diaries, privacy and time.
Good match careers: Actor, artist, small business
owner, detective, film director, counselor, social worker, philosopher, planner,
researcher, psychologist, personal trainer or writer.
ទម្រង់នៃបញ្ញា/
របៀបនៃការសិក្សាមានដូចតទៅៈ
ខាងភាសា
អ្នកសិក្សាដែលពូកែខាងពាក្យពេចន៍មានភាពរីកចំរើនខ្លាំងខាងជំនាញស្តាប់។
គេប្រើពាក្យប្រកបដោយប្រសិទ្ធិភាព ហើយតែងគិតអំពីអ្វីជាពាក្យ ជាជាងរូបភាព។ មនុស្សខាងភាសាមានភាពស្ងប់ស្ងាត់
និងមានហេតុផល ហើយពួកគេជាមនុស្សពូកែស្តាប់ផងដែរ។
ជូនកាលគេចូលចិត្តគិតច្រើន ហើយប្រហែលជាចូលចិត្តលេងលែ្បងផ្គុំរូប។
អ្នកសិក្សាផ្នែកភាសាពូកែរៀបរាប់
និងពន្យល់។ គេចូលចិត្តអាន លេងហ្គេម និពន្ធ និងប្រឌិតរឿង។ វិធីសាស្រ្ត និងឧបករណ៍សិក្សាដែលល្អគឺ អានសៀវភៅនៅជុំគ្នា ការពិភាក្សា ការជជែកដេញដោល កំព្យុទ័រ
ហ្គេម ពហុព័ត៌មាន និងការបង្រៀន។
អាជីពដែលសាកសមគឺៈ
អ្នកសារព័ត៌មាន បណ្ណារក្ស អ្នកធ្វើអត្ថាធិប្បាយ បុគ្គលិករដ្ឋបាល អ្នកលក់
អ្នកប្រឹក្សាយោបល់ មេធាវី កវី អ្នកសរសរអត្ថបទផ្សាយពាណិជកម្ម អ្នកត្រួតពិនិត្យទស្សនាវដី្ត អ្នកប្រឹក្សាផែ្នកព័ត៌មាន អ្នកធ្វើបទបង្ហាញតាមទូរទស្សន៍/ វិទ្យុ អ្នកបកប្រែ ឬគ្រូបង្រៀន។
ខាងតក្ក-
គណិតវិទ្យា
អ្នកសិក្សាដែលពូកែខាងតក្កវិទ្យា
និងលេខ មានហេតុផលបែបអនុមាន និងគិតបែបអរូបី ហើយអាចយល់ពីគំរូ និងទំនាក់ទំនង។ បញ្ញានេះគឺមានការពាក់ព័ន្ឋនឹងការគិតបែបវិទ្យាសាស្រ្ត
និងគណិតវិទ្យា។ ពួកគេចូលចិត្តរក្សារបស់ឲ្យបានស្អាត និងមានសណ្តាប់ធ្នាប់
ហើយសរសេរក្នុងបញ្ជីមុននឹងធ្វើអ្វីមួយ តាមលំដាប់លំដោយ។
គេពិចារណាគ្រប់លទ្ធផលទាំងអស់មុនពេលចាប់ផ្តើមធ្វើអ្វីមួយ។ ពួកគេពូកែស្វែងយល់ពី
លក្ខណៈនៃដំណើរការរបស់ការងារ ហើយមានយល់ច្បាស់អំពីការងារលំអិត។
អ្នកសិក្សាបែបតក្កវិទ្យា សួរសំណួរជាច្រើន ហើយជាអ្នកពូកែដោះស្រាយរាល់ចម្ងល់។ គេអាចរៀនសូត្រតាមហេ្គមតក្ក ការស៊ើបអង្កេត និងអាថ៌កំបាំង។ ពួគគេត្រូវការរៀន
និងបង្កើតគំនិត មុននឹងដោះស្រាយបញ្ហាអ្វីមួយ។
អាជីពដែលសាកសមគឺៈ
គណនេយ្យករ អ្នកស្ថិតិ
ប៉ូលីសអាកាសចរ អវកាសយានិក អ្នកស្រាវជ្រាវ អ្នកបង្កើតកម្មវិធីកំព្យូទ័រ អ្នករៀបចំហ្គេមកំព្យុទ័រ វិស្វករ
ប៉ូលីសស៊ើបអង្កេត
អ្នកវិទ្យាសាស្រ្ត អ្នកធនាគារ។
ខាងតន្រ្តី
- អ្នកពូកែខាងតន្រ្តីចូលចិត្តតូរតន្ត្រី ហើយពួកក៏គេឆាប់ដឹងពីសម្លេងនៅជុំវីញខ្លួនដែរ។
ពួកគេចូលចិត្តតន្ត្រីខុសៗគ្នា ហើយជ្រើសរើសស្តាប់តន្ត្រីទៅតាមអារម្មណ៍របស់គេ។ ប្រហែលនិពន្ធបទភ្លេង ខ្លួនគេផងក៏ថាបាន។
ជាញឹកញាប់ពួកគេបញ្ចេញសម្លេងហ៊ឹមៗ (ច្រៀងតិចៗ) ហួច ឬច្រៀងតែម្តង។
អ្នកសិក្សាផ្នែកតូរតន្រ្តីអាចសិក្សាបានល្អជាមួយភ្លេងដោយច្រៀងបន្ទរតាមក្រោយ
និងចងចាំបានល្អដោយថាតាមចង្វាក់ដដែលៗ ។
យើងអាចបង្រៀនពួកគេដោយប្តូរមេរៀនទៅជាបទកាព្យខ្លីៗ និយាយបែបចង្វាក់ភ្លេង និងគោះដៃជើងបន្ថើរៗទៅតាមចង្វាក់ភ្លេង។
ឧបករណ៍ល្អៗរួមមាន ឧបករណ៍តន្រី្ត ភ្លេង វិទ្យុ ម៉ាញ៉េ ស៊ីឌីរ៉ម និងពហុសារព័ត៌មាន។
អាជីពសាកសមគឺៈ
តន្រ្តីករ អ្នកចំរៀង អ្នកនិពន្ធបទចំរៀង អ្នកសំដែង
គ្រូតន្រ្តី
អ្នកបង្កើតឧបករណ៍ភ្លេង
អ្នកដឹកនាំភ្លេង អ្នករិះគន់ភ្លេង អ្នកប្រគុំបទភ្លេង ឌីចេ
អ្នករៀបចំវីឌីអូ/ ភាពយន្ត
អ្នកលំហែរ និងអ្នករៀបចំពិធីជប់លៀង។
ខាងកាយសម្បទា
អ្នកពូកែខាងកាយសម្បទាប្រើដងខ្លួនរបស់គេយ៉ាងមានប្រសិទ្ធិភាព
ដូចជាអ្នករំ ឬគ្រូពេទ្យវះកាត់។ អ្នកសិក្សាទាំងនេះទទួលបានប្រយោជន៍ពី
បទពិសោធន៍ផ្នែករាងកាយ ដូចជាការប៉ះ
ស្ទាប កាន់ ធ្វើ និងបទពិសោធន៍ដោយមានការចូលរួមសកម្ម។
ពួកគេពូកែខាងកីឡា សំដែង ឬរាំ។ ពួកគេក៏ពូកែខាងផ្នែកទំនាក់ទំនងរវាងដៃនិងភ្នែកដែរ
ហើយយល់ថាមានភាពងាយស្រួលក្នុងការលេងហ្គេម ឬទប់លំនឹងបានល្អ។
អ្នកសិក្សាដែលពូកែខាងកាយសម្បទាអាចមានភាពលំបាកក្នុងការផ្ចង់អារម្មណ៍នៅពេលរៀន
ហេតុដូច្នេះពួកអាចចាត់ទុកថាជាអ្នកមានសកម្មភាពរួសរវើក។
វិធីសាស្រ្តបង្រៀនដ៏ល្អអាចបញ្ចូលសកម្មភាព ដោយប្រើសកម្មភាពផ្នែករាងកាយ និងការចង់ដឹងចង់ឃើញ ដូចជាការសិក្សាផ្សារភ្ជាប់នឹងការអនុវត្តន៍
និងការសំដែងតួរជាដើម។
អាជីពសាកសមមានៈ
យន្តការី អ្នកសប្បកម្ម គ្រូបង្វឹក
អត្តពលករប្រកបដោយវិជ្ជាជីវៈ អ្នកវិភាគកីឡា
កីឡាករខាងលោតហក់ អ្នករាំ ឬអ្នកនាដសាស្រ្ត ស្រីម៉ាសា ជាងសំណង់ អ្នកធ្វើសក់
អ្នកសង្រោ្គះជីវិត ទន្តពេទ្យ គ្រូពេទ្យវះកាត់ តួកុន
ទាហាន អ្នកពន្លត់ភ្លើង
អ្នកបើកបរ អ្នកថែរសួន ឬចុងភៅ។
ខាងភ្នែក
និងលំហរ – អ្នកសិក្សាដែលពូកែមើលរូបភាពគិតលំហរចេញជារូបរាង
ដូចជានិម្មានិក អ្នកដើរកប៉ាល់។ ពួកស្គាល់ពីបរិស្ថានច្បាស់ ចូលចិត្រគូរ ផ្គុំរូប
មើលផែនទី និងមានភាពរវើរវាយ។
ពួកគេមានភាពស្រមើស្រម៉ៃដ៏រួសរវើក
ហើយមានការចងចាំដោយស្រម៉ៃឃើញរូបភាព ឬគូរផែនទីគំនិត។ គេចូលចិត្តមើលរូបភាព
និងឌីយ៉ាក្រាមនៅក្នុងសៀវភៅមុននឹងអាន។ ពួកគេក៏ពូកែស្រម៉ៃជារូបភាពស្រ៊ីឌីដែរ។
របៀបនៃការសិក្សាដោយភ្នែកនិងលំហរពាក់ព័ន្ធនឹងការប្រើអ្វីដោយភ្នែក
ឬការសង្កេត។ វិធីសាស្រ្តបង្រៀន និងឧបករណ៍ដ៏ល្អរួមមាន ការធ្វើម៉ូដែល ការបង្ហាញ ការសំដែង
រូបថត ការគូរ ម៉ូដែលស្រ៊ីឌី ភាពយន្ត វីឌីអូ
ពហុសារព័ត៌មាន និងអត្ថបទដែលមានរូបភាព/តារាង/ក្រាហ្វ។
អាជីពសាកសមគឺៈ
អ្នកគូរប្លង់ក្រាហិ្វក អ្នករៀបចំវេបសាយ
សិល្បៈករ អ្នកទេសចរ អ្នកគូរផែនទី (អ្នកធ្វើផែនទី) អ្នកថតរូប
ចាងហា្វងខែ្សភាពយន្ត អ្នករៀបចំផ្ទះ
អ្នកលាបថ្នាំ អ្នកឌីសាញម៉ូដ
អ្នកប្រឹក្សាខាងសម្រស់ អ្នកសាងសង់
អ្នកដើរកប៉ាល់ និម្មាបនិក គ្រូពេទ្យវះកាត់
អ្នកបើកបរយន្តហោះ អ្នកថែទេសភាព
អ្នករៀបចំក្រុង ឬវិស្វករ។
ខាងទំនាក់ទំនង
–
អ្នកពូកែទំនាក់ទំនងចូលចិត្តធ្វើការ
សិក្សា ជួយ និងនៅជុំវិញអ្នកដទៃ។ ពួកគេមានមិត្តច្រើន និងមានការយល់ចិត្តដល់អ្នកដទៃ។
បញ្ញាខាងទំនាក់ទំនងមានការពាក់ព័ន្ធនឹងសមត្ថភាពក្នុងការសែ្វងយល់ពីបំណង
ការលើកទឹកចិត្ត ក្តីប្រាថ្នារបស់អ្នកដទៃ។ គេពិតជាមានការបារម្ភចំពោះអ្នកដទៃ
ហើយមនុស្សតែងទៅទទួលការគាំទ្រ ឬដំបូន្មានពីគេ។
ពួកគេយល់ថាមានភាពងាយស្រួលក្នុងការរិះរកមធ្យោ
បាយ និងពូកែដោះស្រាយជម្លោះរវាងមិត្ត។ ពួកគេក៏ចូលចិត្តលេងហ្គេមជាក្រុម
ចូលចិត្តចែករំលែក។ ពួកគេពូកែខាងយល់ភាសាកាយវិការ។
អ្នកសិក្សាដែលពូកែខាងទំនាក់ទំនងទទូលផលបានតាមការស្វែងយល់ពីគំនិតអ្នកដទៃ។
គេរៀនតាមការប្រាស្រ័យទាក់ទង។ ពួកគេអាចត្រូវបានបង្រៀនតាមរយៈ សកម្មភាពជាក្រុម
សិក្ខាសាលា និងកិច្ចសន្ទនា។ ពួកគេត្រូវការពេលវេលា និងការយកចិត្តទុកដាក់ពីគ្រូ។
អាជីពដែលសាកសមៈ
គ្រូ តួកុន អ្នកព្យាបាលរោគ ពេទ្យវិកលចរិត អ្នកលក់ អ្នកគ្រប់គ្រង អ្នកសម្ភាសន៍
អ្នកនយោបាយ មន្រ្តីប៉ូលីស អ្នកការងារសង្គម វិជ្ជបណិ្ឌត ឬពេទ្យ ទីប្រឹក្សា
អ្នកប្រឹក្សាយោបល់ អ្នកជំនួញ ភ្នាក់ងារទេសចរ អ្នកគ្រប់គ្រងសណ្ឋាគារ អ្នកបំរើ
អ្នកផ្សព្វផ្សាយប្រកបដោយវិជ្ជាជីវៈ គ្រូបង្វឹក អ្នកផ្តល់ឳវាទ។
ខាងក្នុងចិត្ត
–
អ្នកដែលឆ្លាតសំរាប់ខ្លួនឯងមានការពាក់ព័ន្ធនឹងអារម្មណ៍ខាងក្នុង
ពួកគេមានគតិបណិ្ឌត អព្ភន្តរញ្ញាណ ការលើកទឹកចិត្ត ព្រមទាំងឆន្ទៈមោះមុត មានទំនុកចិត្ត និងឧត្តមគតិ។
មនុស្សដែលឆ្លាតម្នាក់ឯង មានការតាំងចិត្ត ឯករាជ្យ និងអាចធ្វើការល្អដោយមានពេលកំណត់
និងគោលដៅសំរាប់ខ្លួនឯង។ ជូនកាលពួកគេចវេះពីអ្នកដទៃ ហើយយល់ថាធ្វើការម្នាក់ឯងដោយស្ងៀមស្ងាត់មានភាពងាយស្រួលជាង។
គេមានគំនិតល្អសំរាប់ភាពខ្លាំង ភាពខ្សោយ និងជំរើសនៃអាជីពរបស់គេ។
គេអាចមានចំណាប់អារម្មណ៍ខាងសាសនា ឬប្រើសិល្បៈ ល្ខោន តន្រ្តី
ឬសរសេរកំណត់ហេតុដើម្បីបញ្ជាក់ពីអារម្មណ៍ខាងក្នុងរបស់គេ។
គេអាចបង្រៀនអ្នកសិក្សាដែលពូកែម្នាក់ឯងតាមរយៈការសិក្សាឯករាជ្យ
និងការពិនិត្យមើលពីអារម្មណ៍។ ពួកគេជាអ្នកសិក្សាឯករាជ្យបំផុត។ វិធីសាស្រ្ត
និងឧបករណ៍ដ៏ល្អមានសៀវភៅ សម្ភារៈឆ្នៃប្រឌិត សៀវភៅកំណត់ហតុ ភាពដាច់ពីគេ និងពេលវេលា។
អាជីពដែលសាកសមៈ
តួកុន សិល្បៈករ ម្ចាស់ជំនួញខ្នាតតូច អ្នកស៊ើបអង្កេត ចាងហ្វាងខែ្សភាពយន្ត អ្នកប្រឹក្សា អ្នកធ្វើការផ្នែកសង្គម ទស្សនៈវិទូ
អ្នកធ្វើផែនការ អ្នកស្រាវជ្រាវ ចិត្តវិទូ អ្នកបណ្តុះបណាល ឬអ្នកនិពន្ធ។
3) Additional questions
Do you agree with your test result?
Did you learn something new about yourself when
doing the test?
What professions or careers would be suitable for
you according to the test result?
៣)
សំណួរបន្ថែម
តើអ្នកយល់ព្រមនឹងលទ្ធផលតេស្តទេ?
តើអ្នកបានរៀនសូត្រអ្វីថ្មីអំពីខ្លួនឯង នៅពេលធ្វើតេស្ត
តើមុខរបរ ឬអាជីពអ្វីដែលសាកសមសំរាប់អ្នក យោងតាមលទ្ធផលតេស្ត?
Practical Approach to Career Counseling / ST
Practical Approach to Career Counseling / ST
វិធីសាស្រ្តដែលមានប្រយោជន៍សំរាប់ការប្រឹក្សាអាជីព/
ST
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti