Toward Career Choice 2

The purpose of the following two exercises is to sum up the previous exercise set (Parts 1 – 5 in Toward Career Choice I). Students have viewed characteristics of work, interesting task areas and tentative dream jobs in a form of structured worksheets. Now they can work in a more relaxed way and let their imagination fly. They can write and draw stories about their dreams and visions.

The following exercises, A pleasing and meaningful job and A typical working day, can be applied in classroom counseling and as a homework assignment. If implemented as a classroom activity, it allows students to enjoy peer support and closer guidance by the teacher. On the other hand, at home students can have more time to ponder various aspects and compile their stories with a deeper thought. Whichever method of implementation is chosen, it is important to share the stories for instance by posting them on the classroom walls for the whole class to see and explore.

Each story may require at least one or two lessons to be accomplished.


ការអប់រំ និងជម្រើសអាជីព
ឆ្ពោះទៅកាន់អាជីព ២
គោលបំណងនៃលំហាត់ទាំងពីរខាងក្រោមនេះគឺសង្ខេបនូវលំហាត់មុនៗ​ (ផ្នែកទី ១ ផ្នែកទី៥ នៅក្នុងលំហាត់ឆ្ពោះទៅកាន់អាជីពទី១)  សិស្សបានមើលលក្ខណៈនៃការងារ  វិស័យ​ការងារដែលគួរឲ្យចាប់អារម្មណ៍ និងការងារនៃក្តីសុបិន្តដែលបានប៉ងទុក  ជាទម្រង់សន្លឹកកិច្ចការ​ដែល​រៀប​​ចំទុក។​ ឥឡូវនេះពួកគេអាចធ្វើការដោយគ្មានភាពតានតឹង ហើយទុកឲ្យការស្រម៉ៃរបស់​គេ​ហោះ​ហើរ ពួកគេអាចសរសេរ និងគូរជាសាច់រឿងអំពីក្តីសុបិន និងទស្សនៈវិស័យ​របស់​គេ​​បាន។

លំហាត់ដូចតទៅនេះ ការងារប្រកបដោយអត្ថន័យ និងភាពរីករាយ និង ថ្ងៃធ្វើការងារធម្មតា  អាចយកប្រើសំរាប់ការប្រឹក្សាយោបល់ក្នុងថា្នក់ ឬជាកិច្ចការផ្ទះក៏បាន។ បើរៀបចំសកម្មភាព​នេះនៅក្នុងថា្នក់រៀន វាអាចធ្វើឲ្យសិស្សពេញចិត្តនឹងការគាំទ្រពីមិត្ត និងមានការណែ​នាំដិតដល់ពី​គ្រូ​។ ផ្ទុយទៅវិញ បើធ្វើនៅផ្ទះ សិស្សមានពេលវេលាគ្រប់គ្រន់​ក្នុងការពិចារណា​នូវទិដ្ឋភាពផ្សេងៗ និងចងក្រងរឿងរបស់គេប្រកបដោយការគិតស៊ីជម្រៅ។ ទោះជាអ្នកជ្រើស​យកវិធីអនុវត្តន៍មួយណាក៏ដោយ កិច្ចការដែលសំខាន់នោះគឺការចែករំលែករឿង ឧទាហរណ៍ បិតរឿងនៅលើជញ្ជាំងថា្នក់រៀន ដើម្បីឲ្យសិស្សទាំងអស់បានមើល និង​ស្វែង​យល់។ 

រឿងនិមួយៗអាចតម្រូវឲ្យមានការបញ្ចប់យ៉ាងហោចណាស់មួយ ឬពីរមេរៀនដែរ។


Education and Career Choice       ការអប់រំ និងជម្រើសអាជីព

Toward Career Choice 2    ឆ្ពោះទៅកាន់អាជីព ២

1)      What kind of job would you like to have in the future? Write and draw about a pleasing and meaningful job. Questions on the bookmark help you start and you can spice up your story with your own ideas and views.


១) តើអ្នកចង់មានការងារបែបណាធ្វើនៅពេលអនាគត? ចូរសរសេរ និងគូរការងារប្រកប​ដោយ​​អត្ថន័យ និងភាពរីករាយ។ សំណួរនៅលើវត្ថុស៊កក្នុងសៀវភៅជួយអ្នកឲ្យចាប់ផ្តើម​សរសេរ ហើយអ្នកអាចបនែ្ថម ឬបន្ថយគំនិត និងទស្សនៈរបស់អ្នក​ដើម្បីឲ្យសាច់​រឿងនោះ​កាន់​តែគួរឲ្យចាប់អារម្មណ៍ថែមទៀត។



A pleasing and meaningful job
ការងារប្រកបដោយអត្ថន័យ និងភាពរីករាយ


























2)      Imagine what your typical working day is like in your dream job. How do you go to work? What time do you start working? Do you have many meetings? What are the typical tasks that you have deal with every day? Who do you work with? Where do you go for lunch? What time do you finish working? And so on.

Write and draw a story about your typical working day.

២) ចូរស្រម៉ៃដល់ថៃ្ងធ្វើការងារធម្មតាក្នុងការងារនៃក្តីសុបិន្តរបស់អ្នក។ តើអ្នកទៅធ្វើការដោយរបៀបណា? តើអ្នកចាប់ផ្តើមធ្វើការនៅម៉ោងប៉ុន្មាន? តើអ្នកមានការប្រជុំច្រើនទេ? តើអ្វីដែលជាការងារធម្មតា​អ្នកដោះ​ស្រាយ​ប្រចាំថៃ្ង? តើអ្នកធ្វើការជាមួយនរណា? តើអ្នកបរិភោគអាហារថ្ងៃត្រង់នៅឯណា? តើអ្នកបញ្ចប់ការងារ​នៅពេល​ណា?  ជាដើម​ ។
A typical working day
ថ្ងៃធ្វើការងារធម្មតា







Practical Approach to Career Counseling / ST                វិធីសាស្រ្តដែលមានប្រយោជន៍សំរាប់ការប្រឹក្សាអាជីព/ ST

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti